Ranz: dé skikleding van volgend winterseizoen


Nu de lente begonnen is, en het wintersportseizoen er voor de meeste mensen al op zit, is het tijd om aan andere dingen dan skiën, snowboarden en après-ski te denken. Zo niet voor Wim Ranz, initiatiefnemer en manager van het nieuwe skikledingmerk Ranz: “We gaan de markt bestormen met een totaal nieuw merk, volgens een origineel en innovatief concept. Het zal zich onderscheiden van de gevestigde merken in originaliteit en gebruiksgemak.”

Doelgroep: après-skiers
In tegenstelling tot de bestaande merken, die zich richten op het skiën en snowboarden, gaat dit merk zich richten op de meest geliefde bezigheid van veel wintersporters tijdens een skivakantie: de aprés-ski. Ranz: “Goede skikleding is er al genoeg, die markt is verzadigd. Het is ook allang niet meer zo dat technisch goede kleding, met ademende stoffen die je lichaamstemperatuur in alle weersomstandigheden aangenaam houden, saai en lelijk is. De kledingmerken zijn goed ingesprongen op de vraag van de consument om modieuze en prettige skikleding”.

Hoe kan skikleding dan nog vernieuwend zijn? “Wat de huidige merken vergeten, is dat voor veel wintersporters de après-ski belangrijker is dan het snowboarden of skiën”, aldus Ranz. “De doorsnee Nederlander giet tijdens de lunch al enkele pullen bier naar binnen, om vervolgens nog één of twee afdalingen te skiën. Als ze dan langs een leuke skihut komen, met heerlijke après-ski krakers, is de skidag voor hun ten einde. Met hun skikleding aan lopen ze de skihut binnen, en is het tijd voor feest. Met de skischoenen aan op tafel dansen, flügels naar binnen tikken, en op de versiertoer gaan. Zelf vind ik dat het mooiste aan een skivakantie!”

Gevaren in de après-ski bar
Toch gaan veel Nederlanders slecht voorbereid op skivakantie. De Nederlandse Skivereniging waarschuwt al jaren voor ongelukken op de piste door een slechte voorbereiding. “Daar laat de Nederlandse Skivereniging een steek vallen. Want over de hoeveelheden alcohol die je naar binnen giet tijdens een skivakantie, hoor je ze nooit! Hoe voorkom je dat je out gaat als je teveel hebt gedronken? Hoe kom je met een forse kater toch fatsoenlijk de berg af? Hoe train je je lichaam voor je vakantie op het eten van vele schnitzels onder het genot van halve literpullen bier? Allemaal vragen waar ze geen antwoord op weten!”, vindt Henk Stoett, een fervent après-ski liefhebber, door zijn vrienden in de berghutten “Hosseklos Henkie” genoemd. Ranz heeft hem vanaf het eerste begin bij het lanceren van het nieuwe merk betrokken. Als ervaringsdeskundige weet hij ontzettend veel van het après-skiën. Hosseklos Henkie is namelijk het hele wintersportseizoen in de Oostenrijkse berghutten te vinden. Op geheel vrijwillige basis is hij glazenraper in verschillende skihutten, en heeft daarmee groot aanzien verworven in de après-ski community.

Ongemakken? Ranz heeft de oplossing!
Samen met Hosseklos heeft Ranz een lijst met meest voorkomende après-ski ongemakken opgesteld, en daar een antwoord op bedacht in de Ranz après-ski kleding.

Zo hebben ze het PissBlast systeem ontwikkeld voor de skibroek. Hosseklos: “Hoe vaak komt het niet voor dat je net met die lekkere blonde stoot zit te kletsen, die kennelijk nog chocola kan maken van de onsamenhangende dronkemanspraat die je uitkraamt, en je moet naar de WC? Op dat moment weet je dat je haar nooit in bed krijgt als je een kwartier bezig bent om door de overvolle kroeg naar de WC te strompelen. Voor je terug bent neemt een ander haar al te grazen!” Ranz: “Erg vervelend zo’n situatie. Maar met onze skibroek met PissBlast systeem kun je de urine gewoon laten lopen. Het wordt reukloos opgevangen in een reservoir. Op een geschikter moment kun je het er weer uit laten lopen.” Hosseklos: “Ik verheug me al op de grappen die je met dat systeem uit kunt halen. Laat de boel eruit lopen in de pul van één van je maten. Wedden dat zijn après-ski snel is afgelopen!”

Zowel de broek als de jas van Ranz zullen zijn uitgerust met SurvivalWool. Hosseklos: “Heel vaak zie ik slecht voorbereide après-skiers toch wat te diep in het glaasje kijken. De man met de hamer komt dan op een onverwachts moment. Deze après-skiërs zakken dan door hun hoeven ergens achter de après-ski bar, en komen de eerste paar uur niet bij bewustzijn.” Gelukkig heeft Ranz hier, samen met onderzoekers aan de Universiteit van Twente, ook een oplossing voor weten te vinden. “De skipakken van Ranz zijn uitgerust met een voering van SurvivalWool, die dermate goed isoleert dat u twee dagen in een temperatuur van -15 bewusteloos buiten kan liggen, zonder dat u onderkoeld raakt. Bij kleding van reguliere skimerken raakt u dan al gauw in een terminaal coma. Bij proeven met de SurvivalWool melden diverse proefpersonen dat zij zelfs geen accomodatie geboekt hebben in het (après-)skigebied van hun keuze – ze slapen gewoon in hun fijne Ranz kleding, op straat in een rustig steegje.”


Maar ook als je niet out gaat, kan de alcohol onverwachtse effecten op het lichaam hebben. Hosseklos: “Hoe vaak zie je après-skiers niet over hun nek gaan in de hut? Hun maag is niet goed getraind op de hoeveelheid bier die ze achterover slaan. Niets is zo vervelend als je uit de polonaise moet stappen om vol over je baard te gaan!” Maar ook daarvoor heeft Ranz een perfecte oplossing bedacht. Wim Ranz: “Kotsen in de kroeg is voor dragers van Ranz kleding geen genante vertoning meer, zelfs niet als u dit midden in de polonaise in de après-ski bar doet. De jassen van Ranz zijn namelijk voorzien van een KotzCollar kraag – een brede kraag met afvloeimechanisme. Voelt u die akelige misselijkheid opkomen? Kots gewoon lekker die kraag vol! Het KotzCollar systeem zorgt ervoor dat uw braaksel wegvloeit in de voering van de jas, en geurloos weer verdampt.* Niemand die het hoeft te zien – en u kunt vlug weer een halve liter bestellen en doorfeesten! De volgende dag krabt u gewoon de vaste bestanddelen van uw braaksel uit uw jas, en hij is weer klaar voor een verse après-ski dag!”

Voor slechts 59 euro drukt Ranz het logo van een skischool naar uw wens op zowel de broek als de jas. Hiermee maakt u nog meer indruk op de dames uit uw après-ski bar!

Vanaf volgend winterseizoen zal Ranz verkrijgbaar zijn in de betere wintersportzaak. Ook is Wim Ranz van plan een internetwinkel te openen. Daar zal hij tevens nuttige tips plaatsen voor het voorkomen van après-ski ongevallen. “Als de Nederlandse Skivereniging haar ogen niet opent voor dergelijke ongevallen, zet ik mijn eigen expertise op dit gebied maar in!”

* Getest met 50 porties braaksel á 200 cc van proefpersonen die 1 braadworst, 1 patat met, 5 feigling, 5 bacardi cola en 20 bier op hebben. Ranz garandeert de verdampaarheid van uw braaksel indien de verhouding vaste – vloeibaar consumpties ten hoogste 1 op 3 bedraagt.

Lees ook:Daisybell: nieuw systeem om lawines los te knallen
Lees ook:Britse après-ski top 10
Lees ook:Echt of fake? Personal Ski Lift (video)
Lees ook:Back to…de jaren 1900 tot 1920
Lees ook:Meer gewonden door wintersport dan vorig jaar

6 reacties op “Ranz: dé skikleding van volgend winterseizoen

  1. Rachel

    Hahahaha!

      /   Beantwoorden  / 
  2. HosseklosHenkie

    het is focking goed spul man, mijn advies: KOPEN DIE ZOOI !!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jamo

    Die TROEP zul je bedoelen!

      /   Beantwoorden  / 
    1. HosseklosHenkie

      TROEPZOOI bedoel je Jamo Pushpull :-)

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.