Vanwege sterke groei kiest blog.nl voor WebAds

Claire meldde het al in dit berichtje: wintersport.blog.nl groeit! En die groei geldt niet alleen voor deze blog, maar ook voor blog.nl in z'n totaliteit. Daarom is er een partnership aangegaan met WebAds. Lees hieronder meer in het persbericht.

Blog.nl gaat per 1 oktober 2007 samenwerken met Webads. Blog.nl is het grootste themablognetwerk van ons land en Webads is de belangrijkste Nederlandse speler op het gebied van online advertising.

Meer dan 1,5 miljoen bezoekers
Via deze samenwerking zijn adverteerders en sponsors in staat om op een effectieve en interactieve manier gebruik te maken van de specifieke mogelijkheden van het blognetwerk. Het netwerk van Blog.nl bestaat momenteel uit 60 themablogs over diverse thema's en trekt 1,5 miljoen bezoekers per maand.

Professionele redacteuren
De themablogs staan onder redactie van professionele redacteuren met passie voor hun thema, deskundigheid en journalistieke achtergrond. Bekende redacteuren zijn o.m. Michael van Os (ex-hoofdredacteur van Adformatie) van Reclamewereld.blog.nl; Monique Lindeboom (Flair, Marie Claire, Viva en BNR) van Beauty.blog.nl; Anneke Ranzato (financieel deskundige) van MijnGeld.blog.nl;
Cyril Snijders (ANP en DAG) van Dance.blog.nl en Victor Peters (auteur, publicist en docent) van NieuweMedia.blog.nl. Om kwaliteit te garanderen verloopt de werving van de redacteuren via de Nederlandse Vereniging voor Journalisten (NVJ).

Segmentatie
Adverteerders kunnen kiezen uit adverteren en sponsoren op het gehele netwerk van blog.nl, een specifieke channel of voor één of meer specifieke blogs. De themablogs zijn in channels ingedeeld als Media, Reizen, Sport, Geld & Werk, Beauty & Gezondheid, Gezin, Muziek en Film. Door deze segmentatie kunnen adverteerders hun boodschap gericht plaatsen binnen een relevant umfeld en is er weinig tot geen waste. Ben Blog van Blog.nl: "Wij hebben al in de eerste 2 jaren van ons bestaan een omvang van 1,5 miljoen bezoekers per maand bereikt. In WebAds hebben wij nu de partner gevonden, die past bij de hoge kwaliteit van ons netwerk en waarmee we onze verdere ambities kunnen waarmaken. WebAds heeft sterke titels in haar netwerk, waar wij met ons blognetwerk perfect inpassen. "

Kansen voor adverteerders
Tjeerd Kooij, managing partner WebAds "Blog.nl is een redactioneel sterke site en biedt met haar 60 themablogs interessante kansen voor adverteerders om op zeer effectieve wijze hun doelgroep te bereiken, binnen een redactioneel umfeld. Met onze specifieke kennis en ervaring kunnen wij Blog.nl adviseren over innovatieve advertentievormen, zoals sponsorships en spot, maar ook mobiel behoort tot de mogelijkheden"

Over Blog.nl
Blog.nl is onderdeel van het in Amstelveen gevestigde bedrijf Blog Online B.V., dat in juni 2005 door vader en zoon Blog is opgericht. Momenteel zijn aan het bedrijf 4 medewerkers en ruim 50 bloggende journalisten verbonden. Het netwerk trekt momenteel maandelijks 1,5 miljoen bezoekers en de groei bedraagt ca. 25% per kwartaal. Het is het grootste netwerk van themablogs. Het netwerk omvat momenteel 60 themablogs, onderverdeeld in channels, zie op http://www.blog.nl/alleblogs.php en op http://www.blog.nl. Groeit uit tot netwerk van 100 blogs medio 2008. Blog Online biedt ook blogfaciliteiten aan bedrijven, waarmee zij op zeer effectieve wijze de dialoog met hun klanten kunnen onderhouden.

Over WebAds
WebAds: Share our experience. WebAds Interactive Advertising, exploitant van ongeveer honderd kwalitatief hoogwaardige websites, is de belangrijkste Nederlandse speler op het gebied van online advertising. Met haar netwerk aan sites biedt het bedrijf adverteerders een effectieve en interactieve manier om elke denkbare doelgroep uiterst gericht te bereiken. WebAds vertaalt communicatiedoelstellingen naar innovatieve, succesvolle online toepassingen om zo niet alleen méér te bereiken, maar om doelgroepen ook nauwkeuriger en doeltreffender te bereiken dan met welk ander medium ook. Al sinds 1997 biedt WebAds advertentieruimte aan op de websites van onder meer Het Parool, IEX, Euronext, Weekblad Pers (VI), SBS Broadcasting, Hyves, Sellaband, Routenet en ZDNet. Hiermee bereikt het bedrijf elke maand ruim zes miljoen Nederlanders. WebAds heeft vestigingen in Amsterdam, Londen en Milaan. Meer informatie op www.webads.nl .

Lees ook:Colofon
Lees ook:Colofon
Lees ook:Fijn nieuw blog: travel.blog.nl
Lees ook:Happy New Wintersport Year
Lees ook:Missie en Colofon

3 reacties op “Vanwege sterke groei kiest blog.nl voor WebAds

  1. Rutger

    Ik zit niet te wachten op reklame, dat maakt de website m.i. een stuk minder aantrekkelijk.
    Als aanvulling: ik vind jullie website heel leuk, maar de hoeveelheid berichten de laatste tijd is een beetje too much. Ik zie liever een focus op kwaliteit dan kwantiteit. Promo artikelen kunnen denk ik wel wat meer achterwege worden gelaten.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Philips

    De NS en KPN zijn idd enorm irritant. Pagina oogt nu nogal chaotisch.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Claire

    @philips, rutger: hartelijk dank voor jullie feedback, wordt enorm gewaardeerd!

    Wij zijn uiteraard heel blij met wat advertentie-inkomsten, maar het mag niet gaan overheersen.

    En wbt kwaliteit vs kwantiteit: point taken!

    Blijf svp feedback geven, daar hebben we veel aan!

    Groetjes,
    Claire (redactie)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.