Wintersport.blog en commercie: een goede combinatie?

De vaste bezoekers van het blog zal het niet zijn ontgaan dat er steeds meer commerciele boodschappen tussen en naast onze redactionele artikelen te zien zijn. Vandaag zelfs de eerste advertorial (herkenbaar aan 'ADV: [titel van het artikel]', en als afzender 'de uitgever'); meerdere van dergelijke boodschappen zullen volgen.

Verschillende lezers hebben hier inmiddels al opmerkingen over geplaatst. Heel begrijpelijk, en zoals jullie weten proberen wij ook een goede balans te vinden – en gaan we graag met jullie het gesprek hierover aan.

Punt is namelijk dat wij dit blog met enorm veel plezier vullen, maar wij moeten ook aan onszelf de tijd en moeite die we hier in stoppen verantwoorden. En naast het feit dat het gewoon leuk is om een beetje geld te verdienen als dank voor je inspanningen, is het voor sommigen inmiddels ook een noodzakelijke (bij)verdienste!

Wij zouden de vraag ook graag bij jullie neer willen leggen: zouden jullie eventueel bereid zijn om, in ruil voor geen reclame op de site, te betalen voor toegang tot onze berichten?

De praktijk van het internet wijst overigens uit dat maar weinigen (en zeker Nederlanders niet) bereid zijn om te betalen voor wat er op internet staat. Maar iemand moet wel werk verrichten om al deze artikelen te schrijven.

Ander punt is dat, zelfs als artikelen niet eens commercieel bedoeld zijn, het nauwelijks mogelijk is ergens over te berichten zonder merknamen te noemen. Ik doel hier op bijvoorbeeld artikelen over materialen en testdagen, ontwikkelingen, reisorganisaties maar ook de skigebieden. Dus zelfs als je bijvoorbeeld schrijft dat je zo lekker hebt geskied in Paradiski is dat voor het bedrijf Paradiski (lees: het verkeersbureau aldaar plus alle hotels, restaurants, verhuurbedrijven etc) eigenlijk (en wellicht onbedoeld) heel waardevolle (gratis) reclame!

Wintersport-tv-programma's, magazines en tegenwoordig dus ook websites: vrijwel allemaal moeten ze het hebben van adverteerders om ons sneeuwliefhebbers te kunnen voorzien van onze portie informatie en entertainment!

Maar we slaan hierbij niet graag de plank mis waardoor we jullie aandacht zouden kunnen verliezen. Dus hierbij de vraag aan jullie: wat is volgens jullie een goede balans? Kunnen jullie leven met advertenties op deze site, mits…? Of betaal je liever zodat je geen commerciele boodschappen hoeft te zien? Of weet je een nog veel betere oplossing?

Zie de poll, en jullie reacties graag hieronder! 

 

Heb je zelf interesse in adverteren op wintersport.blog? Stuur dan een mail naar [email protected] en we sturen je zsm de voorwaarden. 

Lees ook:Suggesties? Meer dan welkom!
Lees ook:Coole buitenlandse wintersport-websites
Lees ook:Feedback op wintersport.blog.nl – wat willen jullie?
Lees ook:Wintersport.blog steeds populairder: op naar 50.000 maandeljkse unieke bezoekers
Lees ook:Even terugblikken: best bezochte artikelen

10 reacties op “Wintersport.blog en commercie: een goede combinatie?

  1. Frederik

    De Advertorials zijn duidelijk aangegeven met ADV ervoor dus als je ze niet wilt zien kun je ze makkelijk negeren. Wat mij betreft dus geen probleem. Ik negeer liever de reclame dan dat ik voor het lezen van de berichten moet betalen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. apresski.biz

    Wintersport Blogteam,

    Als geen ander weet ik welke tijd en moeite het kost om een site up ‘n running en actueel te houden.
    Prima dus die commerciële berichten, veelal zijn ook die artikelen natuurlijk erg informatief.

    Mensen die in jullie poll kiezen voor “Advertenties zijn erg storend, maar ik wil ook niet betalen” begrijp ik dan ook helemaal niet…

    Groet,
    Edwin

      /   Beantwoorden  / 
  3. M arijn

    Soms kunnen advertenties wat irritant zijn maar het is de enige inkomstenbron dus vind ik dat ze gewoon moeten blijven.
    En als je dan echt geen zin hebt om de advertentieblogs te lezen, dan negeer je de [ADV]-berichten toch gewoon!

      /   Beantwoorden  / 
  4. sandra geerkens

    Ik betrap me er zelf op dat ik de laatste tijd de website veel minder vaak bezoek dan voorheen. Het oogt allemaal zo onrusig, en dan hou ik het niet zo lang vol, hoe interessant sommige artikelen ook zijn.
    Even een vraagje tussendoor: de links hier rechts zijn er wel erg veel. Hoe vaak denk je dat ik sites van skifabrikanten bezoek? Ik vind de websites van de skiclub GB, Sionvalais en apresski.biz wel leuk, maar alle anderen zijn too much!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Claire

    Dank jullie wel allemaal voor je feedback!

    @Sandra: goed dat je het zegt. Waar denk je dat dat ‘onrustige’ vandaan komt? Van de banners, artikelen of iets anders? Die linksites is een goede, gaan we over nadenken…

    Thanks!
    Claire (redactie)

      /   Beantwoorden  / 
  6. apresski.biz

    @sandra, dan voor je laatste zin waarin je apresski.biz in positieve zin noemt :-)
    Zo horen we het graag!

      /   Beantwoorden  / 
  7. Duncan

    Apresski alert. Woon jij hier soms?

      /   Beantwoorden  / 
  8. apresski.biz

    @Duncan. Ik woon hier niet, maar kom wel graag op bezoek! Hoezo?

      /   Beantwoorden  / 
  9. Oja

    Ten eerste zal ik hier nóóit geld gaan betalen. Maar dat jullie veel tijd in deze blog besteden kan ik wel begrijpen en waarderen. Het is natuurlijk fijn om daar dan je inkomstenbron van te kunnen maken. Maar ik merk ook dat ik veel berichten niet meer lees.

    Berichten waar ik hier voor kom is bijvoorbeeeld ‘Seizoenstart Schladming, 26.10.2007′. Een paar leuke plaatjes erbij, en hoppla, het leest goed weg.

    Naja, in elk geval veel succes met de toekomst en ik zie het wel. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  10. Claire

    Thanks, Oja. Probleem is natuurlijk ook dat er momenteel vrij weinig te melden is op ‘puur’ ski-gebied, aangezien er nog niet zoveel open is… Hopelijk verandert dat binnenkort. Ikzelf ga over een week een paar dagen naar Sölden en hoop daar voldoende live verslag te kunnen doen!

    En verder: tips van jullie kant worden ook zeer gewaardeerd!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.