Stoeltjes en gondels in één lift in Tirol

Toen ik het bericht las dat de Tiroler Zugspitz dit jaar als eerste in Tirol een "combi-lift": een combinatie van gondels en
stoeltjes in één lift introduceerde dacht ik: wat is daar nu weer het voordeel van? Toen ik verder las begreep ik het wel, maar toch…..ik blijf wat sceptisch hierover: ga je echt wachten op of een stoeltje of een gondel? Je wilt toch het liefste zo snel mogelijk boven zijn? Of het moet heel hard sneeuwen, koud zijn dan snap ik het misschien…. Enfin, 't is wel leuk bedacht en ziet er best grappig uit. 'k Ben benieuwd wat jij er van vindt?In de nieuwe Almkopfbahn in Bichlbach volgen na elke 8-persoons gondel twee overdekte 6-persoons stoeltjesliften. Met alle voordelen van dien: wie snel wil zijn en de ski's wil aanhouden, kiest voor de stoeltjeslift. De volgende gondel brengt ouderen en families met kleine kinderen optimaal beschermd naar boven.

Daarnaast wordt er in het skigebied van Ehrwald een nieuwe, verwarmde stoeltjeslift voor 6 personen in gebruik genomen.
Het aantal liften in de Tiroler Zugspitz Arena stijgt daarmee tot 54, die de in totaal 147 km pistes perfect ontsluiten.

In het skigebied Lermoos-Grubigstein staan vanaf deze winter twee extra carvingpistes ter beschikking, de "Sportabfahrt" en de "Hüttenrinner". Ook snowboarders kunnen in dit gebied rekenen op een nieuwe afdaling en op een nieuw superfreeride
parcours.

Bron: Tourpress.nl  

Lees ook:Achtpersoonslift met stoelverwarming de nieuwe standaard?
Lees ook:Kortingen tijdens Zonne-Skiweken in Tiroler Zugspitz Arena
Lees ook:In 5 min. naar Hintertuxer Gletscher met nieuwe Gondel
Lees ook:Bergbeklimmen voor kids in Tirol
Lees ook:Veel wintersportnieuws uit de Savoie (Frankrijk)

6 reacties op “Stoeltjes en gondels in één lift in Tirol

  1. Sammy

    Hmmm,

    Zo’n lift hebben ze in Verbier (CH) al een paar jaar (La Chaux Express)… Zeker praktisch als het hard waait bij een lange lift. En daar maken ze ook onderscheid in de eindbestemming ; Stoeltjes keren soms halverwege weer om (na een tussenstop) en de gondels gaan door naar boven.

    Grtz,

    Sammy ;o)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Saskia

    Er staat ook niet dat ze de eerste zijn hoor, maar blijkbaar zitten er zeker wel praktische voordelen aan.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Roy

    Ik ga deze kerst naar Berwang/Bichlbach en ga dan als een van de eerste deze lift uittesten. Het principe is inderdaad niet nieuw, maar wel in Oostenrijk.

    Het idee is wel goed, als het koud is enzo kruip je lekker in de gondel (of in de hele rustige stoeltjeslift aangezien de rest in de gondel wil) en als het lekker weer is… dan stap je snel zonder al je gear af te doen in de stoeltjeslift!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Lars

    Het moet toch al ferm koud zijn als je je niet meer beschermd genoeg voelt in een afschermbare stoeltjeslift :s… dan moet je eigenlijk ook al niet meer met normale kleding skiën maar al lang een thermisch laagje (extra) ertussen hebben gestoken.

    Lijkt me dus eerder een luxe-gedachte…

      /   Beantwoorden  / 
  5. bart

    Het is toch logisch dat men heeft geopteerd voor dit soort lift. De capaciteit gaat zeer sterk stijgen. Er worden meer mensen in een kortere tijdspanne naar boven gebracht. Dus dit is GEEN luxzgedachte. Het komt alleen maar ten goede van de sporters. Ze kunnen misschien 1 of 2 keer meer afdalen per dag. Ik ga immers in berwang-bichlbach skien en voor mijn part mogen er nog meer van dit soort liften gebouwd worden.

      /   Beantwoorden  / 
  6. bart

    heeft volgens mij NIETS met luxe te maken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.