Reisverslag DrJobo: Zell am See en Kaprun

We kregen via [email protected] weer een erg leuk reisverslag ingestuurd. Ditmaal van onze Belgische lezer DrJobo die net terug is uit Zell am See en Kaprun en genoot van een paar super mooie dagen. Ook nu weer leuk om te lezen en de foto's zijn wederom om van te smullen….Gauw lezen dus!

19 januari tot 26 januari: Reisverslag van Zell am See & Kaprun

Van vrijdag op zaterdagnacht , half 1 vertrokken we in Tongeren (Belgie) voor een rit van ongeveer 890 km ,we zijn aangekomen rond 10.30 uur zaterdagmorgen, in ons hotel "Der Waldhof " te Zell am See.e laatste 100 km werd ik echt bang omdat er geen sneeuw te zien was en zo tot de laatste 30 km begon er pas echt de sneeuw te komen. Het inchecken bij het hotel verliep heel erg vlot.

Heel mooi hotel, Alles erop en eraan.

In de zaterdagnamiddag gingen we onze ski's huren, de prijs was 129 € per persoon voor 6 dagen. Wel voor het top materiaal en de ski's waren echt super goed na aanraden van de verkoper van intersport schmittenhohe te Zell am See onderaan de skilift van Cityexpress. e ski's waren van het merk Volkl type Tigershark.

En zo verliep de dag verder tot zijn einde. s'Avonds gingen we aan tafel in ons hotel voor het avondmaal. Gewoonweg lekker eten, al die dagen, met eerst de keuze tussen een crèmesoep of een bouillonne soep. Daarna een grote keuze van het salade buffet en dan de keuze tussen een vlees of visgerecht. Als dessert was er steeds de keuze tussen een ijsgerecht of een gebak. Steeds ook de keuze tussen fruit of kaastafel als dessert. De wijn was ook heel erg lekker.

De zaterdag was goed verlopen met een temperatuur van – 4 graden.

Zondag heel erg veel mist in het dal en boven op de berg heel erg mooie blauwe lucht. De sneeuw laag er perfect bij +- 159 cm.

Zondagavond was er een show met als naam Feuer und Eis. Het was de wereld top van de ijsbeeldhouwkunst. Ongelooflijk hoe snel deze drie mannen een ijsbeeld hadden gemaakt en dan nog zo mooi. Ongeveer 25 min voor dit prachtige beeld.

Ook met vuurspuwers en een Luchtballon midden in het centrum die constant zijn ballon opwarmde, met deze het effect van een ongelooflijk lichtspel en geluid

Maandag was het zoals het begin van de ski vakantie heel erg mist in het dorp maar eens op de berg mooi weer. Ook elke morgen waren we als eerste op de piste die heel erg goed geprepareerd werd. Op de top van "schmitten" 2000 meter staat de kerk van Sisi ,

"Elisabethkappelle" .

Die moet jullie zeker eens gaan bezichtigen echt de moeite waard.

insdag was het een heel ander weer, beneden was het erg aan het sneeuwen en bovenaan een sneeuwstorm

We waren ook die dag juist vertrokken met de skibus naar Kaprun, voor het ijsdorp te gaan bezichtigen van Volvo Nice Camp.

Bovenaan gekomen was het echt vechten tegen de sneeuw. Ook bijna geen zicht van waar de pistes waren. Het Volvo icecamp was echt mooi ook al was het zo een stormweer en heel erg koud buiten +- -10 graden. In de iglo viel de temperatuur goed mee. Alles was er te zien zoals een bar en een plasma tv en een auto niet te geloven hoe knap dit allemaal was gedaan.

Ook was het mogelijk om er ijsberg te beklimmen maar dit konden we niet met de storm die er was.

Zo ging de dinsdag snel voorbij want met het slechte weer hebben we maar een uurtje of drie kunnen skiën.

Woensdagmorgen was gewoon perfect. Zoals altijd opstaan om 6.45 uur en gingen we ontbijten. Om 7.30 .Daarna snel naar boven om als eerste op de piste te zijn waar de lucht zo blauw was. De dinsdag had er goed aan gedaan om zo te sneeuwen +- 179 cm. De sneeuw lag zo dik dat je er een engel kon in maken.

Je moet zeker eens langs gaan op de top van de berg om eens kennis te gaan maken met Schnaps Hans daar kun je fijn en lekker gaan apres-skiën.

De Hans speelt live muziek en praat echt veel aan de micro, kent ook veel mensen van België en Nederland.

Zo werd het weeral laat en konden we naar beneden skiën met een blauwe piste nr. 12 die heel erg smal werd op het laatste en soms gewoon moesten we ons laten glijden om vooruit te kunnen komen tot in het dal.

Donderdag werd de dag even perfect als de woensdag en konden we terug gaan naar Kaprun om de pistes daar eens allemaal te gaan verkennen.

De pistes daar zijn heel erg breed en perfect klaar gemaakt. Ook eens knap om naar de top te gaan en te genieten van het panorama uitzicht op 3024 m. Afbeelding 13 Zoals het Volvo ice camp

Daarna naar beneden gekomen met de bergtrein

Het weer was gewoon perfect.

Ook elke avond konden we in het hotel lekker buiten zwemmen en genieten van een heerlijke sauna.

Dit hebben we elke avond gedaan, daarna een fijne douche en ons klaarmaken voor het avond eten.

Het werd vrijdag en werd het ook zo onze laatste dag skiën. Onze vakantie was super dankzij het Hotel , het weer en de pistes.

Zell am See is een mooi stadje aan het meer. En klein maar fijn skigebied, daarom geef ik de goede raad om zeker eens naar Zell am See te gaan en ook naar het hotel "Der Waldhof"

De terugreis is ook zeer goed verlopen. Alleen een beetje file gehad maar dat was na zo een fijne skivakantie niet meer erg.

Lees hier de andere reisverslagen

Lees ook:Reisverslag Simoontjuh: Solden
Lees ook:Q-snowcase vanuit Zell am See
Lees ook:Single wintersportvakanties
Lees ook:Op een zonovergoten strand met een winters boek